UNIVERSITATEA NAȚIONALĂ DE ARTE „GEORGE ENESCU” IAȘI

Facultatea de Arte Vizuale și Design
Specializarea Modă-design vestimentar

GROUP SHOW: Colecția „Emojipedia” realizată de studenții specializării Modă-Design vestimentar, anul I, II licență și I, master.

Profesori coordonatori: conf. univ. dr. Cornelia Brustureanu; lector univ. dr. Cristina Hîrțescu.

Concept: Colecția vestimentară reprezintă o radiografie și totodată o reflecție a modului în care a evoluat comunicarea, a noilor coordonate ale ei în contextul social și cultural actual. Comunicarea, înțeleasă ca un ansamblu de acțiuni care au în comun transmiterea de informații sub formă de mesaje, știri, semne sau gesturi simbolice, texte scrise între doi indivizi, numiți interlocutori, sau mai formal, emițător și receptor, se pretează astăzi utilizării mai multor modele. Psihologii consideră comunicarea ca un tip aparte de comportament, sociologii ca un factor decisiv de socializare, antropologii ca instrument de constituire şi răspândire a culturii, semioticienii ca un proces de configurare şi reconfigurare a semnificațiilor semnelor etc. Comunicarea este un proces ireversibil şi cumulativ, experiențele de comunicare nu le putem revizui, anula şi/sau modifica. Comunicarea realizată prin contact vizual este foarte greu de recuperat într-un model general, deoarece ea este determinată în bună măsură de mediul cultural în care se desfăşoară.

În contextul pandemic, comunicarea a devenit mai rapidă, mai scurtă și unii ar spune, populară. Mesajul a fost mai modest. ICONUL, semnul care a dobândit o capacitate referenţială în virtutea asemănării lui cu obiectele, stările, emoțiile denotate, a devenit un element important al comunicării de la distanță.

Utilizarea iconilor a coborât comunicarea în zona concretului. Cu ajutorul pictogramelor, se poate raspunde la întrebări diverse, se pot face comentarii sau remarci referitoare la realitatea înconjurătoare, se pot exprima emoții, declara ce ne place sau nu ne place din ceea ce se întâmplă. Colecția propusă exploatează în plan vestimentar această nouă modalitate de comunicare, prin limbajul pictografic, care utilizează mici imagini ce pot transmite o idee, concepte, obiecte, situații sau acțiunii din sfera realității.

Croiala ținutelor, tehnicile de realizare și materialele utilizate descriu metaforic noua paradigmă a comunicării.

Cumpără Bilete la Catedral