RFW New Wave

Romanian Fashion Week

20.11.2024

Romanian Fashion Week

RFW New Wave

Romanian Fashion Week

20.11.2024

„De fapt, ne aflăm din nou în acel moment, la fel ca în disruptivii ani ‘90, când industria trebuie să țină cont de noile convingeri și valori dacă vrea să rămână relevantă. Întrebarea este dacă directorii de companii/corporații care iau multe dintre deciziile legate de modă vor avea curajul și cunoștințele necesare pentru a descoperi un astfel de talent și apoi pentru a ajuta la dezvoltarea acelui designer. Aceasta ar putea schimba lumea din nou.”
Cathy Horyn pentru The Cut

„Îmi doresc să văd pe cineva care chiar a făcut haine. Dacă vrei să faci ceva original, moda
poate fi foarte personală. Ceea ce caut cu adevărat sunt designerii care trăiesc acest lucru, care creează haine, care nu fac nicio diferență între ceea ce creează și cine sunt sau cum se îmbracă.”
Sarah Mower pentru 1Granary

Misiunea fundamentală a RFW NEW WAVE este de a descoperi, mentora, susține și promova tineri designeri care activează în lumea modei.

RFW, unul dintre pilonii festivalul ROMANIAN CREATIVE WEEK (care în 2025 marchează al cincilea an de existență) își propune pentru următoarea ediție, 2 Call-uri diferite, care să dezvolte ceea ce s-a construit în peste 25 de ani, anume – platforma de lansare și susținere a noilor generații. Astfel, dacă, pentru studenți, masteranzi și doctoranzi se intitulează RFW ACADEMIA, pentru tinerii designeri Call-ul dedicat se numește RFW NEW WAVE.

Direcții estetice


RCW apreciază, încurajează și susține de 25 ani tinerii designeri ce s-au lansat în industria modei. Căutăm idei inovatoare, viziuni personale, estetici actuale, revoluții în design, reinterpretări, abordări out-of-the-box, referințe culturale, toate prin ochii și mâinile viitorilor creatori ai industriei modei.

Este necesară încadrarea în una dintre următoarele direcții estetice:

  • Game-Changer;
  • Neo-avangardă;
  • Upcycling/Sustenabilitate/Design responsabil;
  • Modă conceptuală.

Date tehnice

Sunt eligibili să participe la Call: absolvenți ai universităților de artă și/sau ai altor instituții de învățământ superior, care activează în modă și au făcut deja cel puțin o colecție. Pot participa și tineri creativi/designeri care s-au lansat pe piață cu propria colecția.

Colecția înscrisă nu trebuie să mai fi fost prezentată pe niciun podium până la ROMANIAN CREATIVE WEEK 2025;

Colecția înscrisă trebuie să aibă între 13-17 ținute complete. Aplicația poate conține fie fotografii cu outfit-uri deja existente, fie schițe ale ținutelor, fie o combinație de fotografii și schițe (în completare).

Scrisoare de intenție de o pagină A4, din care să rezulte direcția de abordare, afinitatea pentru una dintre direcțiile estetice, elementele de natură durabilă și motivația de a face parte din RFW NEW WAVE.

CV actualizat sau Artist BIO.

Etape de lucru

  • 20 Noiembrie 2024 – lansarea temei pe romaniancreativeweek.ro și pe conturile de Social- Media ale RCW;
  • 20 Ianuarie 2025 – închiderea aplicațiilor;
  • 31 Ianuarie – anunțarea designerilor care vor face parte din selecția RFW NEW WAVE 2025.
    Un juriu format din profesioniști ai domeniului va desemna designerii selectați.
  • 24 Mai 2025 – colecțiile designerilor selectați vor fi prezentate în cadrul ROMANIAN
    CREATIVE WEEK, ROMANIAN FASHION WEEK, RFW NEW WAVE.
  • Juriul va acorda un PREMIU special RFW, în valoare de 3000 de Eur pentru cea mai creativă colecție și invitația de a face parte din selecția curatorială a secțiunii RFW NEW WAVE în 2026.

CRITERII DE EVALUARE/NOTARE pentru jurizarea din ianuarie, respectiv mai

  • Expresia individuală/culturală;
  • Individualitate și amprentă personală;
  • Inovație;
  • Originalitate;
  • Actualitate;
  • Impactul social;
  • Tehnicile abordate (criteriu ce va fi luat în considerare la jurizarea din mai 2025 – când se va desemna câștigătorul premiului);
  • Calitatea transpunerii colecții integrale (criteriu ce va fi luat în considerare la jurizarea din mai
    2025 – când se va desemna câștigătorul premiului).

JURIUL este format din

ALEXANDRU ABAGIU, LUCIAN BROSCĂȚEAN, OVIDIU BUTA, IOANA CIOLACU, SORIN STRATULAT

Mult succes și energie creativă pentru lucrul la schițe/colecții!

Despre Romanian Creative Week

RCW este o platformă de intersecție pentru limbajele creativității recente. În cadrul RCW, diferitele expresii și forme ale artei, designului și manifestările emergente ale creativității se întâlnesc și interacționează, generând noi zone de comunicare și colaborare. În RCW, expresiile artistice, designul conceptual, inovația tehnologică și tendințele culturale nu doar coexistă, ci se întrepătrund organic, creând spații sincretice și fertile pentru noi forme de comunicare și colaborare interdisciplinară.

RFW ACADEMIA & RFW NEW WAVE sunt coordonate de către Lucian Broscățean și Ioana Ciolacu. Platformele continuă misiunea secțiunii de Tineri Designeri și Debut a ROMANIAN FASHION WEEK, ce încă de la finalul anilor ‘90 a descoperit, lansat, promovat și sprijinit mulți dintre designerii care astăzi fac performanță prin brandurile lor, sau în medii profesioniste naționale și internaționale.

În cadrul ROMANIAN FASHION WEEK și în contextul festivalului ROMANIAN CREATIVE WEEK, secțiunea RFW contribuie la construirea unor ecosisteme generatoare de idei, concepte, povești și identități vizuale relevante pentru industriile creative.

ROMANIAN CREATIVE WEEK este organizat de FEDERAȚIA PATRONATELOR DIN INDUSTRIILE CREATIVE (FEPIC) – singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. S-a înființat în Iași, în august 2011. A organizat până acum, direct sau prin patronatele membre, mai mult de 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești în domenii precum designul vestimentar, industria cinematografică și de televiziune, publicitate, IT, muzică etc.

Obiectivul principal al FEPIC este acela de a susține în mod nemijlocit creativii și creativitatea. Importantă este și facilitarea întâlnirii dintre tinerii creativi și nume consolidate deja ale creativității românești într-un efort comun de promovare, dezvoltare și consolidare a industriilor creative în România și în regiune. Obiectivele FEPIC acoperă atât zone ce țin de recunoașterea și susținerea administrativă a creativității cât și identificarea modalităților prin care creativitatea poate și trebuie să contribuie la dezvoltarea economică, culturală și socială a comunităților.