15

Romanian Designers

Romanian Fashion Week
25.5.2025
20:30
Grădinile Palas
Romanian Designers Romanian Designers

Secțiunea este dedicată celor care și-au transformat pasiunea într-un brand de succes pe piața românească și/ sau internațională. La fiecare ediție sunt invitați să participe în această secțiune doar cei care și-au demonstrat atât continuitatea pe piața de modă cât și dorința de a evolua. Fie că vorbim despre pret-a-porter, lenjerie sau active wear, toate colecțiile din RFW au în comun un lucru foarte clar: creativitatea.

Designeri

Axente

Axente

Puternic influențat în mod inconștient de subcultura punk a unui mic oraș underground, AXENTE amestecă agresivitatea esteticii urâtului cu suplețea unor elemente la fel de fragile ca dantela.

Primul proiect al lui AXENTE, un drop de 3 tricouri grafice, a avut ca scop iluminarea laturii întunecate și crude a umanității, folosind o piesă vestimentară cât se poate de purtabilă pentru a expune mesaje declarative care evidențiază problemele controversate ale societății contemporane, de la sexualitate – „MURMURE-MOI TES FANTASMES”, până la chestiuni politice – „ONLY SUITABLE FOR INSENSITIVE LAWBREAKERS”.

Un an mai târziu, a fost lansată prima colecție capsulă intitulată „Lace handkerchief”, fiind o dezvăluire sinceră a emoțiilor și experiențelor anterioare, materializate prin piese vestimentare. Principala sursă de inspirație a colecției este batista victoriană cu detalii din dantelă pe care femeile obișnuiau să o poarte și cu care adesea își ștergeau lacrimile, folosită ca simbol pentru a ilustra acceptarea dezvoltării emoționale prin întreaga natură și complexitate a sentimentelor. Colecția a întrunit mai multe direcții într-o estetică comună, plecând de la piese de bază, activewear, până la compoziții complexe și asocieri de materiale în scop decorativ. Acest proiect a avut ca rol sublinierea laturii emoționale și vulnerabile, reprezentând începutul tranziției către următorul proiect.

Colecția “BLACK SUN” ilustrează tipologii umane trecute printr-un filtru cu influențe punk sub forma a zece ținute foarte bine conturate. Lucrarea ia rolul de colecție manifest pentru destructurarea stereotipurilor din societatea contemporană, dar și pentru remodelarea gândirii instinctive a omului modern. Metaforic, BLACK SUN a fost un contra-atac țintit spre regulile restrictive care limitează unicitatea individului, creând un spațiu abstract în care ne este permis să ne conturăm o înfățișare autentică, în lipsa fricii de respingerea din exterior.

AXENTE ilustrează procesul grațios de evoluție emoțională prin experiențe atât pozitive, cât și negative, explorând dualitatea naturii omului, condusă de putere și sensibilitate în mod simultan. Gama largă de articole de îmbrăcăminte, de la piese sport până la corsete, sacouri și construcții complexe, îi încurajează pe oameni să sape în ei înșiși pentru a-și găsi autenticitatea nealterată de vocile societății și ulterior să o exprime în exterior, prin haine.

Bol Fashion Of Nature by Oana Lupaș

Bol Fashion Of Nature by Oana Lupaș

Din dragoste pentru NATURA îmi doresc să transcriu emoția și să o transmit mai departe.

BOL Fashion Of Nature renaște din dorința mea de a descifra misterele lumii înconjurătoare și oglindește arta de a observa viața în toate formele ei.

BOL Fashion of Nature este o elegie pentru viață și o frumusețe efemeră, compusă cu răbdare intensă și cu un tempo senzorial.

O marcă din Transilvania, care aspiră să contureze un caracter inocent, jucăuș și curios pentru oameni creativi, cu simțiri fine.

Ioana Ciolacu

Ioana Ciolacu

Ioana Ciolacu este directorul creativ a casei de modă cu același nume, fondată în București. Mulțumită experienței duale în arhitectură și arte, Ioana explorează relația dintre natura statică a clădirilor și structura fluidă a hainelor, făcând din brandul său o forță creatoare de pret-a-porter recunoscută și premiată. Colecțiile sale sunt definite de semnătura sa ce estompează granițele dintre masculinitate și feminitate, cu emfază pe croi, un mod propriu de a folosi materialele și dezvoltarea tehnicilor personalizate.

Tudor Halațiu

Tudor Halațiu

Pentru cei care nu mă cunosc, mă numesc Tudor Halațiu și sunt unul dintre tinerii designeri români cunoscuți. Am studiat fashion-design-ul la Facultatea de Arte Decorative și Design din Cluj-Napoca nivel licență, iar apoi am venit în București unde mi-am continuat studiile la UnArte, nivel master și ulterior am început demersurile prin care mi-am pus pe picioare brandul personal cu pași mici, dar siguri. În momentul în care activezi în domeniul creativ este destul de greu sa te descrii în cuvinte! În general hainele pe care le creez transmit în proporție de 99% povestea mea. O poveste bună în acest domeniu începe cu un personaj bold care să surprindă perfect o acțiune de succes! De-a lungul timpului am ajuns să cred că fiecare designer se naște cu această aspirație, de a crea ceva fantastic de mic, iar rezultatul de care eu mă bucuram când eram un mini Tudor era de a avea cele mai frumoase păpuși, iar astăzi ajung să mă număr printre cele mai discutate nume ale tinerilor designeri români.

Brandul Tudor Halațiu este și va fi mereu un brand care vorbește despre puterea vizuală exprimată prin extravaganță. Lapachet cu extravaganța vine și cuvântul putere, deoarece în această industrie consider că puterea vizuală te propulsează în topul celor mai buni designeri. Inamicul cuvântului ”bine” este sintagma ”foarte bine”, iar acest foarte bine este asociat puterii. Niciodată nu mi-am dorit ca brandul meu sa fie poziționat pe o treaptă inferioară și cu tărie consider caeforturile pe care le depun ca acest brand să strălucească zi de zi sunt susținute de activitatea pe care o prezint în mediul online, în grija pe care o am ca povestea mea sa meargă mai departe într-o manieră clean, dar și personajele cu care măasociez când vine vorba de proiecte. Sunt de părere că este foarte important să știi ceea ce vrei să transmiți tu ca individ și designer vestimentar și cred că în punctul în care mă aflu, am ajuns la o maturitate suficient de clară încât să îmi dau seama că moda este în strânsă legătură cu evenimentele socio-politice și socio-culturale desfășurate la nivel global.De-a lungul anilor de activitatea în acest domeniu am ajuns să susțin cu tărie că cele mai importante și strong concepte în modă sunt cele care fac trimitere directă la etapele în evoluția omului, pornind de la cunoașterea de sine, spiritualitate, sex etc. Eu am o afinitate pentru zona mistică și spirituală în care este integrat omul, concepte pe care le integrez întoate colecțiile pe care le propun atât pe runway cât și în colecțiile ready-to-wear. Acesta este unul dintre elementele careîmi face brandul recognoscibil, pe lângă exploziile de paiete, abundența de nuanțe metalice, asocierile îndrăznețe de texturi și siluetele bold pe care le propun.

Creațiile semnate Tudor Halațiu vorbesc despre încredere, curaj, putere și succes! Succesul necesită curaj, iar pentru mine succesul înseamnă valori solide și foarte bine definite pentru drumul pe care ți-l alegi. Consider că în momentul de față cea mai importantă valoare pe care o are atât brandul personal, cât si eu ca designer este faptul că mereu am fost o persoană care a stand-out în orice context. Asta vine la pachet cu riscul de a încerca zone noi și de a experimenta estetici moderne pe direcția pe care o urmez când îmi creez colecțiile. Pe lângă asta e prezent și curajul de a-mi exprima într-o manieră originală și recognoscibilă stilul, dat fiind faptul că într-o încăpere în care ar exista 100 de articole vestimentare ale designerilor români, produsul meu s-arrecunoaște foarte ușor și cu siguranță ar ieși în evidență. Eu merg pe un principiu foarte solid în această industrie, principiu cu care îmi educ și brandul personal și anume: “e nevoie de curaj pentru a detrona estetica Tudor Halațiu”.Unii oameni ar percepe acest lucru ca fiind un acces de sine, dar eu îl corelez doar cu curajul de a face ceva diferit.

Revenind puțin la valori. nu consider că valorile ca și brand personal poți să ți le stabilești chiar de la început, ci cred că se înrădăcinează pe parcurs, în funcție de imaginea și mesajul pe care vrei să îl transmiți. Când am pășit în acestdomeniu nu am știut nici măcar 1% pe ce valori se va clădi identitatea mea ca designer, dar după câțiva ani petrecuți înaceastă industrie consider că valorile mele principale pe care le-am dobândit sunt integritatea și originalitatea. La nivel personal am devenit o persoană mult mai bold și mult mai radicală, iar la nivel profesional am devenit mult mai profesionist datorită acestei rețete. Mă consider o persoană foarte norocoasă din acest punct de vedere, deoarece nu trebuie să mă chinui foarte mult să îmi duc povestea mai departe. Ea se relatează de la sine și uneori nu este nevoie decuvinte. Self-confidence-ul pe care l-am șlefuit în ultimii ani îmi permite să vorbesc despre mine și despre munca mea la superlativ, iar pentru că sunt atât de sigur pe puterea pe care o am ca designer, în unele situații cuvintele sunt de prisos.

Cristina Lazăr

Cristina Lazăr

Brandul Cristina Lazăr apare în anul 2000, odată cu prima colecție personală lansată, intitulată “Generații”. Colecție care a fost selectată să participe la Festivalul Internațional de Modă de la Iași și care avea ca sursă de inspirație costumul național, bazându-se pe crearea de mixuri utilizând elemente tradiționale într-o notă contemporană.

Cristina Lazăr este absolventă a Facultății de Arte și Design din Timișoara și doctorand în Artele Vizuale având lansate mai multe colecții personale care au fost prezentate la diferite evenimente naționale și internaționale de profil: Romanian Creative Week(Iași), Soirees de la Mode(București), Festivalul Internațional de Modă (Iași), Timișoara Fashion Week(Timișoara), Festivalul Internațional Transilvania Fashion( Cluj-Napoca), etc.

Cristina Lazăr abordează un design proaspăt în linii simple, forme epurate cu accente compoziționale de elemente unicat, manufacturate. Toate acestea fiind într-o continuă adaptare, urmărind spiritul și rafinamentul cromatic înainte de a fi un răspuns direct al noilor trenduri. Își propune creearea unor piese versatile, în care accentul pe calitate și funcționalitate sunt principiile de bază ale brandului. Prin creațiile sale, designerului Cristina Lazăr surprinde și reprezintă etape ale modei contemporane obținute din conștientizarea trecutului și reinterpretarea acestuia. Procesul de căutare, remodelare este continuu și evoluează atât vizual cât și conceptual.

Principiile brandului sunt reprezentate printr-o viziune estetică personală de design în dezvoltarea liniilor vestimentare și de accesorii, propunerile sale urmăresc dezideratului distanțării de uniformizare.

Laura Lazăr

Laura Lazăr

Filosofia noastră merge dincolo de etichetă, de haine, este despre un lifestyle complet, este despre #RockAndRoyal spirit. Este despre cum te simți, despre emoție! Haine care spun povești! Povestea celei care le poartă!

De când și-a lansat brandul în urmă cu 15 ani, Laura Lazăr a prezentat modele cu detalii distinctive, croieli și imprimeuri îndrăznețe, care transmit atitudinea unică Rock și Royal a brandului. Un stil glam-rock cu influențe disco ce se diferențiază și conturează perfect în lumea modei.
Estetică etichetei este puternic influențată de epoca glamour decadentă a Studio 54, veșnica atracția a stilului boem din perioada hippie, dar și o puternică abordarea a scenei rock and roll & punk impletită inedit cu influențele în modă a genului muzical grunge; cultura și stilul de viață a acestora.

Aceste atribute – reinventate și refăcute sezon după sezon, și adaptate la ultimele tendințe ale modei de către designerul Laura Lazăr – prind viață în rochii cu franjuri, costume îndrăznețe de scenă, jachete cu umeri îndrăzneți, tricouri deșirate, accesorizate cu ace de siguranță și imprimate cu diverse mesaje statement, inspirate din elemente esențiale ale culturii rock; Piesele principale includ, de asemenea, salopete cu decolteu în V, rochii de clubbing, rochii de inspirație boemă sau dramatice cu un touch inedit al nebuniei anilor ’80.

Laura Lazăr: „Fiecare colecție reprezintă o pagină adăugată poveștii rock and roll pe care o clădesc și o perfecționez constant de la sezon la sezon. Hainele mele spun povestea unei muze care devine rockstar-ul propriei scene. Oricare dintre creațiile mele poate fi purtată așa cum simți, pentru că femeia care alege să o poarte o face pentru ea însăși, nu pentru ceilalți și are îndrăzneala de a fi așa cum își dorește, fără a se simți încorsetată. Este un spirit liber care simte să își trăiască viață ca un rockstar.”

Lenca

Lenca

LENCA este un brand fondat de către Elena Vanghelici, absolventă a Universității Naționale de Arte din București. Numele de LENCA este un derivat al numelui Elena din cultura aromână, transmis din generație în generație în familia designerului, unde tradiția presupune ca nepoții să moștenească numele bunicilor. Așadar, numele în sine păstrează viu trecutul și conferă transcendentalitate prezentului.

LENCA a pornit de la dorința Elenei de a expune propria viziune asupra feminității. Imaginea femininului s-a schimbat major odată cu statutul femeii în societate, iar în urma acestor „revoluții” au apărut în modă forme iconice pe care brandul le integrează în garderoba modernă. Astfel, LENCA este despre o simbioză a trecutului cu prezentul, despre forme, culori, texturi care provoacă un statement și despre femei cărora nu le este teamă să propună ținute îndrăznețe, care se vor face remarcate indiferent de context.

Lunar Laboratories

Lunar Laboratories

LUNAR Laboratories este un brand de îmbrăcăminte și accesorii, fondat în București, România, cu o preocupare constantă pentru identificarea celor mai bune alternative spre un viitor sustenabil în industria modei.

Viziunea creativă a brandului este centrată în jurul experienței anterioare în domeniul ingineriei aerospațiale a directorului creativ, Vlad Vraciu, punând în evidență linii clare, unghiuri drepte, forme sau straturi transpuse din dinamica aparatelor de zbor, în piese ready-to-wear, cu dorința de a propune o perspectivă personală asupra viitorului în designul vestimentar.
Brandul urmărește să experimenteze arta prin designul vestimentar în diverse direcții cum ar fi: deconstructivismul, experimente texturale pe țesături, volume structurale inspirate din arhitectură, ori layering aglomerat.

Astfel, toate piesele create au funcționalități multiple, urmărind principala intenție de a oferi obiecte vestimentare ce pot fi utilizate atât în viața de zi cu zi, cât și la diferite tipuri de evenimente. Stilul estetic abordat este unul alternativ, cu valențe dark-futuristice.

Debutul brandului a avut loc în anul 2022 prin colecția intitulată „S2”. Ulterior au urmat colecțiile „AMETSA331”, „PAST RESILIENCE” și ultima colecție „BLINDFOLDED”. Fiecare colecție reprezintă o încercare a echipajului LUNAR Laboratories de a ajunge pe Lună. În acest sens, fiecare călătorie, cum sunt înțelese colecțiile, reprezintă încă un pas spre obiectivul propus. De asemenea, putem afirma faptul că aceste călătorii reprezintă și un moment în dezvoltarea personală și creativă a designerului din spatele brandului.

Colectiile „AMETSA331”, „PAST RESILIENCE” și „BLINDFOLDED” au fost prezentate în cadrul Paris Fashion Week în 2023 și 2024, iar colecția „BLINDFOLDED” a fost prezentată și la Berlin Fashion Week și Milano Fashion Week în luna februarie 2024.

CONTACT: https://www.instagram.com/lunar.laboratories/?hl=en

Raluc

Raluc

Raluc a început în vara anului 2021 ca o concretizare a viziunii mele artistice. „Misiunea” brandului este de a crea haine atemporale, durabile și calitative, care să transpună o poveste. Pasiunea mea pentru desen a fost un factor influențabil, care a facilitat apropierea și dorința de a face haine. Găsesc inspirație fie din natură, fie din frumusețea și fluiditatea corpului uman, ambele fiind în continuă mișcare, transformare, adică resurse nelimitate de creație. Hainele se desprind din acest concept și se materializează în forme și linii clare, sculpturale, curate care să evidențieze corpul. Majoritatea pieselor sunt minimaliste, casual, over-sized sau ajustabile pentru a susține diversitatea și pentru a genera metode unice de a purta haina. Produsul final ajunge să aibă un echilibru între culoare, compoziție și material. Viziunea brandului este responsabilă din punct de vedere al resurselor de materiale și al procesului de creație și vânzare, fiind un slow-fashion business. Pe scurt, piesele sunt create per comandă, pentru a evita risipa de material sau alte resurse. Integritatea brandului constă în controlul asupra producției, creației și alegerea materialelor de calitate.

Debutul brandului a fost în noiembrie 2021 odată cu lansarea colecției „Pink Days/Blue Days”. Numele colecției este inspirat de opera artistei Louise Bourgeois, Pink Days and Blue Days, care invită privitorul în intimitatea copilăriei sale, sugerând procesul de maturizare al artistei.

Aflată la granița dintre casual și classy, colecția vrea să ofere atât celui care o poartă cât și piesei vestimentare individualitate. Este o încercare de evadare din realitate și de conturare a personalității.

Prin următoarele colecții, „Motherhood” și „Lunela”, brandul s-a maturizat și a evoluat. „Motherhood” este o experiență personală, o poveste ce se inspiră din realitate, respectiv din trăirile mamei, în timp ce „Lunela” este o scrisoare de rămas-bun. Lucrarea mea este despre și pentru ea, iar rezultatul acestui proces artistic este un cumul de emoții, trăiri și inspirații de la artiști care au folosit aceeași temă. Ideea de „Motherhood” nu rămâne doar la nivel personal în lucrare, ci depășește acest plan și explorează tematica și în sens general.

Rolul pieselor vestimentare în contemporaneitate este de a fi easy-to-wear, dar „with a twist”, mișcarea și multifuncționalitatea fiind două elemente principale de luat în considerare. Unele detalii handmade sau de tailoring scot în evidență unicitatea și personalitatea pieselor. Formele variază de la organic la sculptural în funcție de material, piesă, culoare, concept. Scopul principal al colecției este să creeze haine „efortless” care rezistă în timp și care să îmbrace orice tip de corp, iar faptul că sunt ajustabile încurajează creativitatea celui care poartă piesele, deoarece generează noi variante de styling. Colecția denotă sensibilitate și mișcare, o metaforă a individului contemporan aflat într-o situație de continuă incertitudine și de încercare de regăsire a sinelui, hainele venind în ajutorul acestui proces. Deși sunt antitetice, brandul reușește să îmbine organicul și structura, sensibilitatea și rigiditatea, îmbrățișând astfel dualitatea.

CONTACT: https://www.instagram.com/raluc__/

Scapadona

Scapadona

Brandul a fost creat ca rezultat al pasiunii și al nevoii de libertate și ușurință în stilul de viață de astăzi și dorește să ofere aceste lucruri printr-un design ce rezistă în timp. SCAPADONA creează articole vestimentare care aduc confort, cu o abordare subtilă, elegantă.

Estetica brandului propune linii clasice și curate, decorate de elemente precum flori, drapaje, țesături texturate sau imprimeuri. Indiferent dacă ele devin uneori ciudate, romantice sau masculine, hainele brandului se încadrează întotdeauna în concepte inspirate de relația dintre factori precum natura și emoțiile. Originile designerului dintr-un oraș de pe malul Marii Negre au inspirat o adevărată dragoste pentru mare și poezia ei, care poate fi observată în mod persistent în majoritatea poveștilor brandului.

Creând vulnerabil, SCAPADONA construiește un anumit sentiment care vine odată cu purtarea hainelor. Brandul crede în individualitate și creează cu scopul de a-și ajuta clienții să se simtă încrezători, liberi și puternici.

Fondatorul și designerul, Andreea Ivan, absolventă a Universității Naționale de Arte din București, și-a pus viziunea in practică abordând toate acestea și a insuflat valori certe în construirea brandului, precum respectul pentru moștenire și istorie, responsabilitate, durabilitate și bunăstare. Ea crede în dubla calitate a designului – decorativă și de funcționalitate, așa că piesele pe care le creează sunt gândite să satisfacă ambele laturi.

Stilul estetic abordat este lejer, natural și eclectic. În ce privește succesiunea colecțiilor în special, atmosfera stilistică a produselor rămâne fidelă conceptului fiecărei colecții. De aici o cromatică imprevizibilă, utilizarea mix-urilor de print-uri și texturi ori combinații spontane de materiale. Stilul estetic definitoriu pentru designer are la bază ideea de provocare, imprevizibilitate, subtilitate stilistică.

Colecția ce lansează brandul a coincis cu proiectul de licență al designerului. Undersea River a avut un concept clădit în jurul ideii de dualitate si contradicție, desprinsă metaforic din acest element natural sugestiv: un râu in interiorul mării – un fluviu dulce, rapid curgător într-o apă sărată și statică. Ideea s-a născut din interese personale ale designerului ce se leagă de mare și apă atât din punct de vedere estetic, cât și conceptual. Stilistic, direcția colecției a fost una matură și prețioasă, fină, abordând cu subtilitate latura cromatică, factorul textil si jocurile de manipulare a acestora.

De aici, brandul s-a lansat într-un proces tranzitoriu, către ideea de Ready-to-wear și către colecții ce înglobează atât piese artistice, cât și latura practică și funcțională. Toate produsele sunt gândite în concordanță cu nevoile pe care brandul își propune să le satisfacă, anume acelea de confort și rafinament, pentru un stil de viață contemporan, dar încă nostalgic, sensibil.

Irina Schrotter

Irina Schrotter

Sofisticare modernă, eleganță rafinată, detalii avangardiste, siluete diverse, produse versatile, execuție impecabilă, toate făcute din respect față de o clientelă numeroasă și exigentă – sunt câteva din caracteristicile colecțiilor irina schrotter.

Cu o experință de peste 30 de ani în domeniul modei și al industriilor creative, Irina Schrotter, fondatorul brandului eponim, a construit un brand ancorat în industria modei din România, magazine și fabricii proprii (peste 800 de angajați) dar și cu prezență constantă, consistentă, în peste 17 țări.

Brandul irina schrotter este furnizor oficial al Casei Regale a României.

Creațiile irina schotter au fost prezentate la cele mai importante târguri de specialitate din Paris, New York, Milano, Berlin. Mapa de presă cu numeroase articole în publicații prestigioase ca: Vogue Germania, Style, Das Modebuch, Berliner Zeitung, ELLE Germania, ELLE România, Harper’s BAZAAR România, relevă percutanța colecțiilor de podium prezentate la Romanian Fashion Week Iași (în toate cele 12 ediții), Mercedes-Benz Berlin Fashion Week (2011-2013), MQ Vienna Fashion Week (2013-2019), Pavilionul României din Shanghai 2010, showroom-ul propriu din Milano, etc.

Universul creativ este realizat cu implicarea echipei extraordinare, mare parte fiind alături de Irina Schrotter încă de acum 30 de ani. Aurora Gongescu este Head of Design, avându-i în echipă pe Ella și Raul Lazar. Atelierul specializat al brandului s-a format în timp și a ajuns la un înalt nivel de execuție a unor produse complexe. Continuitatea, perseverența și constanta specializare sunt părți importante din povestea de succes.

Cea mai prolifică și îndelungată colaborare stilistică și pe parte de comunicare este cu Ovidiu Buta. De-a lungul istoriei brandului, Irina Schrotter a colaborat cu talentați designeri vestimentari printre care: Răzvan Ciobanu, Andreea Tincu, Lucian Broscățean, cu designeri de accesorii, stiliști, make-up artistul Alexandru Abagiu și echipele coordonate de el, hair-stiliști, experți în comunicare, artiști vizuali, arhitecți, regizori de teatru și film.

Andrea Tincu

Andrea Tincu

Andrea Tincu este un brand ready-to-wear românesc dedicat femeilor care apreciază tiparele complexe, printurile originale și finisajele sofisticate. Specificul estetic al colecțiilor Andrea Tincu este îmbinarea dintre Artă și Modă, respectiv îmbinarea armonioasă a liniilor contemporane, geometrice, cu detaliile feminine. Printurile, care oferă individualitate brandului, sunt rezultatul fuziunii creative dintre artă, literatură și modă. În spatele acestora este un proces elaborat de creație – de la schița grafică, pictură manuală până la produsul final, prelucrat digital. Creatoarea colecțiilor este designerul Andreea Tincu. În modă, ea a debutat timpuriu, în anul 1991, când a început să colaboreze cu diverse case de modă din Iași. În următorii ani, Andreea a devenit designerul unor branduri importante din România, iar în anul 2007 a creat prima colecție sub nume propriu. În anul 2014, are loc inițiativa de regândire a liniilor Andrea Tincu. Astfel, s-a renunțat la un „e” din numele mărcii, pentru a indica orientarea spre spațiul global, Andrea fiind un nume des utilizat la multe naționalități, ceea ce simplifică impactul numelui pentru cumpărătorii externi.

Fiecare produs este realizat cu atenție de către o echipă de specialiști. Producția și creația sunt realizate exclusiv sustenabil și etic. Colecțiile sunt realizate din materiale naturale, reprezentând garanția unui produs ready-to-wear de calitate. Prima colecție Andrea Tincu a fost inspirată din lucrările lui Man Ray. Aceasta a fost prezentată în anul 2007 în cadrul Romanian Fashion Week. Amsterdam, Londra, Kiev, Viena, Atena sau București sunt doar câteva dintre numeroasele locații unde colecțiile Andrea Tincu au fost prezentate ulterior. Pe lângă prezentări, Andrea Tincu este un brand implicat în numeroase proiecte din domeniu, precum Mode Fabrik- Amsterdam, Fashion Forward, în cadrul TCBL 2019, sau Romanian Textile Concept.

În anul 2015, designerul a creat linia Andrea Tincu Silk Scarves, din dorința de a le oferi clientelor un fragment de Artă într-un produs fashion.
Concepute cu teme diverse, eșarfele Andrea Tincu reprezintă cadoul preferat al multor iubitori de design românesc, ele călătorind la propriu în toate colțurile lumii. Motto-ul brandului, Painting Dreams, a fost inspirat de canonul artistic suprarealist. Reprezintă și o punte imaginară, care s-a creat în ani, ce leagă prima colecție Andrea Tincu, inspirată de Man Ray, de cele actuale.

Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu, Andreea Tincu este permanent preocupată de inovație, implicată direct în tot ceea ce ține de brand, inclusiv direcțiile de marketing și styling. Face parte din categoria designerilor The One Hundred, precum Dries Van Noten sau Rei Kawakubo, care se implică în mod direct în toate departamentele ce asigură buna funcționare a brandului.

Descoperă colecțiile Andrea Tincu accesând site-ul www.andreatincu.com

Coordonatori Makeup & Hairstyle

Alexandru Abagiu

Alexandru Abagiu

Un Vizionar în Arta Machiajului

Cu o carieră de invidiat ce se întinde pe parcursul a peste 27 de ani, Alexandru Abagiu s-a afirmat ca o figură de referinta în lumea artei machiajului. Ca machior de renume internațional, munca sa transcende frontierele, captivând publicuri la nivel global.

Pornindu-și călătoria acum aproape 3 decenii, pasiunea lui Alexandru pentru frumusețe și creativitate l-a condus pe locurile de top ale industriei. Pozitia sa ca machior național Lancôme i-a consolidat reputația ca o figură de vârf, oferindu-i platforma in care si-a perfecționat meșteșugul și a dezvoltat o expertiză de neegalat în aplicarea si recomandarea texturilor.

Recunoscut pentru privirea sa atentă la detalii și obsesia sa pentru perfecțiune, Alexandru este un maestru al culorilor, amestecând nuanțele pentru a crea look-uri uimitoare și armonioase. Inspirându-se din backgroundul său în pictură, abordează machiajul ca pe o formă de artă, transformând fețele în pânze vii cu fiecare mișcare a pensulei.

Ca un vizionar al tendințelor, Alexandru rămâne înaintea curbei, inovând și impunând noi limite în lumea în continuă schimbare a frumuseții. Munca sa editorială este o constanta in paginile revistelor de moda si beauty, aducându-i laude pentru abilitatea de a captura esența unui look și de a spune o poveste captivantă prin machiaj.

Un veritabil lider de echipă, Alexandru îi inspiră pe cei din jur să aspire către excelență, cultivând un mediu colaborativ în care creativitatea înflorește. Dedicarea sa față de pasiunea sa și angajamentul neclintit față de inovație ne asigură că Alexandru Abagiu va continua să lase o amprentă marcanta în industria frumuseții pentru mulți ani de acum încolo.

Sorin Stratulat

Sorin Stratulat

Moștenire și Inovație

Cu o carieră ilustră ce se întinde pe parcursul a două decenii, Sorin Stratulat a redefinit arta coafurii. Recunoscut ca o figură de frunte în industria modei și a frumuseții, maestria sa se extinde dincolo de scaunul de salon.

Călătoria lui Sorin a început cu o pasiune pentru creativitate și un angajament neclintit față de excelență. De-a lungul anilor, el a devenit un colaborator de încredere printre cei mai buni designeri și fotografi, împodobind podiumuri prestigioase și pagini editoriale cu atingerea sa transformatoare.

Ca lider de echipă, Sorin îi inspiră pe cei din jur să își depășească limitele și să îmbrățișeze inovația. Angajamentul său față de mentorat a modelat următoarea generație de hairstyliști, asigurându-se că moștenirea sa va dăinui pentru mulți ani de acum încolo.

Un maestru al imaginii, Sorin înțelege puterea părului de a transmite emoție și poveste. Fie că creează coafuri elegante și sofisticate sau împinge limitele stilului avant-gardist, munca sa continuă să captiveze publicul din întreaga lume.

Sorin Stratulat: un artist vizionar, un maestru al stilului și un adevărat icon în lumea coafurii.

Curator

Ovidiu Buta

Ovidiu Buta

Ovidiu Buta este cel mai cunoscut stilist din România, cu o carieră internațională care se întinde pe o perioadă de peste 20 de ani. A studiat comunicarea audio-vizuală în cadrul Academiei de Teatru și Film din București, este autorul și co-autorul a două cărți de specialitate apărute la Editura Polirom, („Victima modei”, 2006 și „Bărbatul și moda”, 2009, cea din urmă fiind scrisă împreună cu Adina Nanu), iar editorialele lui au apărut între altele în următoarele reviste de modă din lume: Numero, L’Officiel Russia, Vogue, GQ Italy, GQ Brasil, GQ Mexico, GQ France, GQ Romania, Elle, Elle Deco, Cosmopolitan, Beau Monde, Harper’s BAZAAR.

A lucrat cu numeroase vedete și manechine între care: Kanye West, Alessandra Ambrosio, Isabeli Fontana, Tony Ward, Sebastian Stan, Lydia Hearst, Jane Seymour și David Gandy.