5

Hub | Epretext Gallery

arts & craftsRCW Hub
15–26.5
.2024
Palatul Culturii, Rotonda
Hub | Epretext Gallery Hub | Epretext Gallery

Cu ocazia ediției RCW 2024, Galeria Epretext va prezenta o intervenție solo a artistei Ana Adam cu seria de lucrări „Care-i firul uitat care mă leagă pe mine de mine?/ What’s the forgotten thread that connects me to myself?”. Tema este un poem personal creat dintr-o viziune feminină, despre relația foarte intimă a conștiinței ca proces introspectiv. Artista Ana Adam apelează la limbajul poetic pentru puterea sa sugestivă și perspicace care acționează la alte niveluri decât cel mental. În mitologia sa personală, ea comunică cu ea însăși, pierdută deja de mii de ani într-o societate care a ignorat femininul, dar care își revendică puterea.


Lucrările constau într-un număr variabil de perne ale căror huse au fiecare un text brodat de artista însăși. Artista Ana Adam a proiectat și cusut fiecare față de pernă în așa fel încât aceasta să aibă un pliu, rolul său fiind unul de surpriză, solicitând o interacțiune subtilă și rafinată cu textura și volumul textilei și cu ceea ce înmagazinează aceasta. Ea poate găzdui ceva concret, cum ar fi un bilet cu un mesaj de dragoste sau un memento, gânduri scoase în evidență de declarația cusută pe pernă.
Ana Adam a folosit pânze naturale din motive biografice, ecologice și estetice: pânze din cânepă naturală, in și bumbac, în culori albe sau naturale. Ea interoghează utilitatea, extinzând-o și făcând-o să răspundă nevoii de contemplare, senzualitate, joc, uimire și conexiune. Aceste obiecte sunt în același timp desene, poezii, perne, recipiente sau locuri de visare.

Despre artist

Ana Adam

Ana Adam s-a născut și a crescut într-un sat din Transilvania, unde tradițiile de filare, țesut, cusut și brodat erau încă vii. Una dintre străbunicile ei, când era foarte tânără, încă mai cultiva cânepă, parcurgând într-un an întregul ciclu de la semănat până la produsul finit: cearșaf, cămașă sau sac. A fost impresionată de albastrul florilor și de strălucirea semințelor de in. A asistat deseori la procesul complex de pregătire a urzelii și apoi la țeserea păturilor sau a covoarelor. Toate aceste operațiuni diverse și complexe erau realizate de femei autodidacte, înzestrate cu talent și înțelepciune, iar acțiunile lor semănau cu magia pentru ea. De asemenea, ea a înțeles că, din păcate, toată creația lor se face din mers, împreună cu muncile casnice istovitoare și, de cele mai multe ori, nu este apreciată. De asemenea, puterea de materializare a obiectelor pe care le realizau era afectată de mijloacele materiale limitate și de contextul social. Artista Ana Adam dorește să integreze meșteșugurile într-un act artistic care se presupune că are statutul pe care îl merită.

Curator

Adela Maria Marius

Adela Maria Marius

Permite explorarea domeniului arhitecturii și designului și încurajează colaborările dintre designeri, artiști, arhitecți sau meșteșugari prin organizarea de expoziții curatoriale și includerea lucrărilor acestora în proiecte de design interior. După ce a studiat la Facultatea de Arhitectură și Urbanism FAT din Timișoara (ROMÂNIA), la BAUHAUS Universitat Weimar (GERMANIA), la PARSONS SSCE din New York și la NEWSCHOOL OF ARCHITECTURE AND DESIGN din San Diego (SUA), Adela s-a întors în România cu responsabilitatea culturală de a construi o comunitate de indivizi creativi. Înființată în 2019 de arh. Adela Maria Marius, Galeria Epretext reunește artiști și designeri români care, prin practica lor, reconstruiesc industrii și restabilesc valori.